خط تولید ساینا اس

میزان فروش گروه سایپا نیز در همین مدت با ۳۵درصد رشد همراه شد.

گروه خودروسازی سایپا، از ابتدای سال جاری تا ۷مهرماه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در تحویل محصولات رشد ۵درصدی و در فروش خودروها افزایش ۳۵درصدی را ثبت کرد. این گروه خودروسازی سایپا با وجود مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد، توانست در تحویل و فروش خودرو به متقاضیان رشد مناسبی را ثبت کند.

بر این اساس، از ابتدای سال جاری تا ۷ مهرماه، این گروه صنعتی ۲۲۳هزار دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۲۱۴هزار دستگاه خودرو بوده است. بنابراین در این حوزه رشد ۵درصدی محقق شده است. همچنین باید عنوان کرد میزان فروش گروه سایپا در بازه زمانی عنوان‌شده رشد ۳۵درصدی را تجربه کرده، به‌گونه‌ای که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۷مهرماه سال گذشته مجموع فروش گروه خودروسازی سایپا ۶۳همت بود و در همین بازه زمانی در سال جاری به ۸۶ همت رسیده است.

کاهش ۶۶.۶درصدی تعهدات معوق گروه سایپا
موفقیت دیگری که در حوزه فروش گروه خودروسازی سایپا ثبت شده،‌ کاهش تعهدات معوق است. ابتدای سال جاری، میزان تعهدات معوق گروه ۴۵هزار دستگاه بوده و آخرین آمارها تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد که تعهدات معوق به ۱۵هزار دستگاه رسیده است.

از این‌رو، در این حوزه بهبود ۶۶.۶ درصدی حاصل شده است. تلاش گروه سایپا بر این است که خودروهای ثبت‌نامی براساس قرارداد منعقدشده، به مشتریان تحویل شود و همچنین در مدت‌زمان کوتاه، تعهدات معوق‌شده به صفر برسد.‌

بر این اساس، گروه سایپا از تمام مشتریانی که تحویل خودروهایشان دچار تاخیر شده، عذرخواهی کرده است. اقدام دیگری که گروه سایپا با مساعدت و همکاری سازمان ملی استاندارد در جهت تقاضا و رفاه حال مشتریان انجام داده،‌ دریافت مجوز شماره‌گذاری مجدد برای محصولات کار است.

با تعاملی که بین گروه خودروسازی سایپا، سازمان‌های ملی استاندارد، محیط زیست و راهور صورت گرفته است،‌ از ۹مهرماه فروش محصولات کار آغاز می‌شود. از این‌رو، گروه سایپا از همکاری سازمان‌های یادشده و سایر مجموعه‌ها که در این مسیر همراهی لازم را داشتند، تقدیر و تشکر کرده است.

کاهش زمان ماندگاری خودرو در پارکینگ‌ها

شاخص دیگری که نشان از بهبود شرایط تولید و فروش خودرو در گروه خودروسازی سایپا دارد،‌ «زمان ماندگاری خودرو در پارکینگ‌ها» است. سال گذشته مدت‌زمان ماندگاری خودرو در پارکینگ‌های گروه سایپا (از زمانی که خودرو آماده فروش است تا تحویل مشتریان می‌شود)، ۲۵ روز بود که این عدد در سال جاری با وجود این‌که زمان فرآیند گواهی اسقاط به شاخص یادشده افزوده شده،‌ مدت‌زمان ماندگاری در پارکینگ‌ها به ۱۵.۷۲ روز رسیده است.

با توجه به گزارش عملکرد یادشده، گروه خودروسازی سایپا با برنامه‌های توسعه‌ای و برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در تولید،‌ در تلاش است ضمن بهبود کیفیت و تنوع بخشی به محصولات خود، شرایطی را فراهم کند که عرضه محصولات این گروه صنعتی افزایش پیدا کند و مردم با شرایط مناسب‌تری صاحب خودرو شوند.

تحول در سبد محصولات سایپا؛ گامی رو به آینده

با تحولات اخیر در گروه خودروسازی سایپا و برنامه‌های بلندمدت برای توسعه محصولات جدید، ارتقای کیفیت و ورود به بازارهای صادراتی، می‌توان انتظار داشت که این خودروساز به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودرو در منطقه تبدیل شود.

این گروه خودروسازی سایپا، در راستای پاسخگویی به نیاز روزافزون بازار، تحولات شگرفی را در سبد محصولات خود ایجاد کرده است.

در سال‌های اخیر، سایپا با تولید و عرضه خودروهایی در کلاس‌های مختلف، گام‌های بلندی در مسیر تنوع‌بخشی به محصولات خود برداشته است. ازجمله این محصولات می‌توان به شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، اطلس، سهند و P۹۰ اشاره کرد که با استقبال چشمگیر مشتریان روبه‌رو شده‌اند.

تلاش‌های سایپا در عرصه بین‌المللی نیز قابل‌توجه است. با وجود چالش‌های موجود در حوزه ارز و گمرک، این شرکت موفق به تحویل خودروهای وارداتی چانگان CS۳۵ پلاس و CS۵۵ پلاس شده است.

همچنین، پیگیری‌های جدی برای ورود خودروهای برقی جدید مانند EADO EV۴۶۰ و سینوگلد و هماهنگی برای عرضه محصولات نیسان سیلفی و رووی، نشان از نگاه آینده‌نگر این خودروساز به صنعت خودرو دارد. در داخل کشور نیز سایپا با تولید و عرضه قریب‌الوقوع خودروهای آریا و C۳XR، به دنبال افزایش سهم خود در بازار است.

سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه تحقیق‌وتوسعه

نارنجی‌پوشان سایپا با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه تحقیق و توسعه، به دنبال ارتقای سطح تکنولوژی محصولات خود و کاهش وابستگی به قطعات خارجی هستند. آن‌ها همچنین با ایجاد مراکز تحقیقاتی و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، درصدد توسعه فناوری‌های نوین در صنعت خودرو برآمده‌اند. بر این اساس، انتظار می‌رود که گروه خودروسازی سایپا در دوره مدیریت فعلی خود با استمرار در افزایش تولیدات داخلی، تکمیل سبد محصولات و واردات خودروهای برقی و بنزینی، نیاز روزافزون بازار خودرو کشور را پاسخگو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =